Zorgen voor jezelf 

Als moeder kun je het behoorlijk druk hebben. Naast werk buitenshuis en de zorg voor je kinderen, het huishouden en je relatie verdeel je de tijd die over is waarschijnlijk over hobby’s, sport, je vriendinnen en misschien wel zorg voor je ouder(s). Je houdt op die manier heel wat ballen in de lucht.

Als je een kind hebt, wat extra zorg nodig heeft, hetzij door een handicap, stoornis of omdat hij/zij niet lekker in zijn/haar vel zit, dan geeft dit je als moeder nog extra stress. Je bent dan niet alleen druk met begeleiding, ondersteuning en aansturing van je kind, maar ook met eventuele afspraken met hulpverlening, school en opvang. Dit kan veel tijd en energie kosten en geeft je ook nog de nodige kopzorgen.

Als je voor je ouder(s) zorgt die oud en of ziek zijn kan dit ook veel tijd en zorgen kosten. Je bent niet alleen druk met de bezoekjes maar waarschijnlijk ook met regeltaken, afspraken met zorg en hulpverlening en ook dit geeft je de nodige kopzorgen.

Vaak beland je in een patroon waarin je veel voor de ander zorgt en te weinig aan jezelf toe komt. Als onze batterijen te weinig tijd krijgen om op te laden, kan dit resulteren in ernstige vermoeidheid en/of burn-out.

Mijn visie is dat je pas goed voor een ander kan zorgen als je ook goed voor jezelf zorgt. Het is daarom heel belangrijk om jezelf te kunnen opladen en uit te zoeken waar je energie van krijgt, zodat er een gezonde balans ontstaat.

Tijdens de coaching gaan we kijken wat jij wilt en waar jij energie van krijgt, we maken samen een plan van aanpak.